Sunday, October 31, 2010

Analys this

Idag träffade jag på min, inte värsta mardröm, men ganska högt på listan hamnar det. Färganalytikern. Jag tänker ganska så brett i mitt skapande och i valet av färger till kunder. Vad jag känner är att det gör inte dem. De begränsar sig och flera av de kunder jag träffat som har varit hos en känns smått hjärntvättade. Inte en enda skugga eller läppstift som har en aningens annan ton kommer i närheten av dem! För det har de ett papper ( typ färgtester från färgbutiken ) som säger att det ska de inte ha! Och jag borde bli skickad till helvetet fortare än kvick för att ens ha tänkt tanken.
Idag sminkade jag en. Jag fick absolut INTE ha något med en gulton i. Det var strikt kalla färger. Gärna gråtonade. Jag fick frågan om vad jag tänkte välja för färger flera gånger om. Sen blev det ju också på tok för mörkt. Det där lilla gråa som jag la i YTTRE ögonvrån. Och INGET under ögat.
Det kändes lite- varför gör du det inte själv?

2 comments:

  1. Jag blev plötsligt sugen på att uppsöka en färganalytiker. Haha.

    ReplyDelete
  2. Gör det. Och kom till mig sen o säg vad hon sa.

    ReplyDelete